Google+ Pomysłowe Pieczenie: Tajemnicze ciasto z tahini i gruszkami

wtorek, 14 sierpnia 2012

Tajemnicze ciasto z tahini i gruszkami

Rewelacja:-)


Ciasto to należy do bardzo udanego , kuchennego doświadczenia:-). Nigdy takiego ciasta nie piekłam i chyba nawet bym na to nie wpadła ale musiałam coś zrobić z tahini, które już od kilku miesięcy stało w lodówce i błagało o zużycie:-). Najczęściej z pasty tahini ( pasta sezamowa ) robię
humus domowy , ale jakoś nie miałam ochoty na kolejną porcję humusu, pomyślałam wiec co by było gdybym użyła pasty do ciasta?? Długo nie myśląc poszperałam po internecie, czy w ogóle istnieje takie ciasto. Znalazłam kilka propozycji i po małych modyfikacjach i przeróbkach tak oto powstało moje ciasto sezamowe:-). Jeśli lubicie ciasta o nucie korzennej i macie ochotę na coś innego niż np. piernik to to ciasto jest właśnie dla Was. Gorąco polecam!


Składniki :

  • 150 g tahini  
  • 250 g miodu 
  • 100 g masła
  • 3 jajka
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • łyżeczka cynamonu
  • łyżeczka przyprawy do piernika lub przyprawy do grzanego wina 
  • 200 g gruszek ( obrane i pokrojone w dowolną kostkę)
  • 3/4 ( ok 220 g ) szklanki mąki pszennej 
  • 100 g płatków migdałowych
Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
Miód, tahini i masło wymieszać mikserem. Dodać jajka, jedno po drugim, miksując po każdym dodaniu. Wszystkie składniki suche oprócz migdałów przesiać przez sitko. Połączyć z masą miodową i dokładnie zmiksować. Dodać migdały i pokrojone gruszki, wszystko wymieszać łyżka. Tak przygotowane ciasto umieścić w foremce o wymiarach 21x25  wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w temperaturze 160 st C. przez 1 godzinę lub dłużej do tzw. suchego patyczka.  
Wystudzić i polać polewą czekoladową ( rozpuszczona gorzka czekolada, można ja rozpuścić w misce nad garnkiem z gotującą się woda lub  w mikrofali ).

Smacznego:-)



























6 komentarzy:

  1. Zapowiada się bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie wygląda rewelacyjnie, ciekawa jestem tego dodatku tahini, akurat mam słoiczek w domu, więc byc moze wypróbuję w wolnej chwili Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz tahini to polecam dodać trochę więcej niż w pszepisie:-), dla bardziej wyrazistego smaku sezamu:-)

      Usuń