Google+ Pomysłowe Pieczenie: Niebiańska tarta z jagodami i likierem z białej czekolady

czwartek, 20 września 2012

Niebiańska tarta z jagodami i likierem z białej czekolady

W orginale nazwana przez autorkę przepisu Tartą Niebo:-)




To magiczne i boskie ciasto było deserem mojego piątkowego przyjęcia. Gdy myślałam co upiekę wiedziałam, ze będzie to coś z bloga Moje Wypieki, bo autorka podaje zawsze sprawdzone przepisy a przy tej okazji nie było miejsca na niepowodzenia. I tak wertując mój ulubiony blog trafiłam na tą tarte http://www.mojewypieki.com/przepis/tarta-niebo---z-jagodami,-kremem-z-bialej-czekolady-i-bezami . Same zdjęcia powaliły mnie z nóg i już nie było odwrotu, musiałam ją wykonać. Był to strzał w dziesiątkę. Z czystym sumieniem polecam go każdemu, kto
tylko chciałby spróbować. Jest leciutka jak chmurka, kremowa, rozpływa się w ustach no i dla dorosłych bo z użyciem likieru z białej czekolady. No ja po prostu zakochałam się w tej tarcie i mój teść również:-). Polecam!

Składniki na kruche ciasto:
  • 130 g masła o temperaturze pokojowej
  • pół łyżeczki soli
  • 35 ml mleka o temperaturze pokojowej
  • 175 g mąki pszennej
  • pół łyżeczki cukru pudru
  • 1 żółtko
Ze składników szybko zagnieść ciasto, lub wszystkie składniki umieścić w malakserze i zmiksować. Ciasto owinąć w folie, lekko spłaszczyć i wstawić do lodówki na ok 2 godziny.
Formę na tartę o średnicy 25 cm posmarować masłem i lekko posypać mąką. Następnie wyjąć ciasto z lodówki i rozwałkować na grubość 3 mm i przełożyć do formy, ponakłuwać widelcem. Na ciasto wyłożyć papier do pieczenia a na papier wysypać np. ryż lub fasolę by obciążyć tartę.
Piekarnik nagrzać do 200 st.C i wstawić tartę. Piec 15 minut, następnie wyjąć tarte z piekarnika, zdjąć papier z ryżem i piec kolejne 10-15 minut, aż spód się zarumieni.
Wyjąć z piekarnika i pozostawić do całkowitego ostygnięcia. Tartę wyjąć z formy i umieścić na paterze.

Krem z białej czekolady:
  • 250 g serka mascarpone
  • 125 ml śmietany kremówki schłodzonej (36%)
  • 4 łyżki likieru z białej czekolady
  • 100 g białej czekolady rozpuszczonej w kompieli wodnej
Śmietanę ubić na sztywno, pod koniec upijania dodać serek mascarpone łyżka po łyżce i delikatnie wymieszać na wolnych obrotach miksera lub ręcznie. Dodać likier, wymieszać, dodać ostygniętą białą czekoladę i wymieszać do uzyskania gładkiego kremu.

Składniki na udekorowanie tarty:
  • 4 łyżki dżemu jagodowego ( ja użyłam jagodowo-jabłkowego)
  • 300 ml śmietany kremówki 36%, schłodzonej
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 400 g świeżych jagód lub borówek amerykańskich
Tartę posmarować dżemem, wylać przygotowany krem i wstawić do lodówki na minimum 4 godziny. Po tym czasie krem powinien się ściąć. Ubić śmietanę na sztywno, pod koniec ubijania dodać cukier puder. Ubitą śmietanę wyłożyć na tartę, ułożyć jagody i całość posypać cukrem pudrem.

Smacznego:-)



4 komentarze:

  1. rzeczywiście niebiańsko wygląda, a te jagody to taki powiew lata jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale fajna tarta - musi się rozpływać w ustach - pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakiś czas temu robiłam podobną tartę, ale bez dżemu i bez kremówki. Chętnie spróbuję Twojej wersji bo wygląda przepięknie:)

    OdpowiedzUsuń