Google+ Pomysłowe Pieczenie: Mleko migdałowe

wtorek, 25 lutego 2014

Mleko migdałowe

czyli szukamy alternatywy dla nabiału:-)



Uwielbiam wszystko co z mleka, samo mleko mogłabym pić każdego dnia, ale tego nie robię z prostej przyczyny, źle się po nim czuję. Nie wyobrażam sobie życia bez nabiału, ale postanowiłam wprowadzić do swojej diety więcej produktów, które mogą zastąpić nabiał.
Kiedyś kupowałam mleko sojowe i migdałowe, ale po kilku dniach picia wracałam do krowiego mleka. Od jakiegoś czasu robię sama mleko migdałowe i jak na razie do krowiego nie wróciłam:-). Dzisiaj również po raz pierwszy zrobiłam serek typu twarożek właśnie z migdałów i jest pyszny:-), więc to kolejny powód by ograniczyć nabiał skoro jest alternatywa nawet dla serka:-). Jutro pierwszy raz spróbuję jogurtu migdałowego, słoik pełen mleka i bakterii już owinięty w koc stoi w cieple i magia się dzieje:-)
Dzisiaj zaczniemy od przepisu na mleko migdałowe. Przepisu tak prostego, że chyba już bardziej prostszego nie ma:-). Tą metodą można zrobić również mleko kokosowe czy orzechowe:-).
Tak dla zachęty dodam, że córka wypiła dzisiaj koktajl na mleku migdałowym i zjadła płatki owsiane równie na tym mleku:-). Mi bardzo smakuje z kawą czy herbatą, ale pyszne jest samo, takie zimne z lodówki:-)





Składniki:



1 szklanka blanszowanych migdałów


3 szklanki wody + 1 szklanka


2 łyżki syropu z agawy ( można zastąpić np miodem lub pominąć )

Jeśli macie migdały ze skórką, należy zalać je gorącą wodą i pozostawić na 5 minut. Po tym czasie obrać migdały ze skórki.
Obrane zalać 3 szklankami wody i pozostawić na całą noc. Następnego dnia umieścić migdały wraz z wodą, w której się moczyły i syropem z agawy do miksera i zmiksować. Ja miksowałam przez 30 sekund w blenderze kielichowym o wysokiej mocy. Jeśli Wasz mikser nie ma zbyt dużej mocy, to miksujcie kilka minut. Następnie mleko należy odcedzić na gazie lub pieluszce tetrowej. Na gazie powinny zostać drobne kawałki migdałów, nie wyrzucamy ich, zrobimy z nich serek:-). Do tak przygotowanego mleka można dolać jeszcze jedną szklankę wody, by je rozcieńczyć ( ja tego nie zrobiłam ). Mleko przelać do butelek i przechowywać w lodówce do 3 dni.
A jak zrobić serek, będzie w kolejnym wpisie:-)

Na zdrowie:-)



Źródło przepisu: Kulinarne przepisy Olgi Smile

17 komentarzy:

  1. Super to mleko! A twarożek z migdałów robiłam już kiedyś dla koleżanki z dzidziusiem ze skazą białkową. Był pyszny! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twarożek tak mnie zaskoczył, że szok, kto by pomyślał, że z migdałów można taki serek zrobić:-), jest wspaniały:-)

      Usuń
  2. Mój synek nie zjadać za dużo nabiału, próbowałam mu podawać mleko owsiane ale nie smakowało mu, może spróbuję z mlekiem migdałowym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klara pije bardzo dużo mleka i teraz mieszam jej to migdałowe z krowim jak pije samo mleko, a do płatków i owsianki daję jej tylko migdałowe:-). Myślę, że możesz spróbować dać synkowi, ale jak ogólnie mleka nie pije to może za pierwszym razem mu nie posmakuje. Najważniejsze jest to by się nie zniechęcać i jak tylko dziecko ma dobry humor to próbować mu dawać, wtedy dzieci najchętniej chcą spróbować czegoś nowego:-)

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy przepis:-) :-) muszę wypróbować. Angela

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm... pewnie pyszne :) świetny przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Też się przymierzam do mleczek roślinnych. Krowie ok ale lubię jeść ile się da zrobionego własnoręcznie, a krowy nie wydoję :) No i w sumie takie orzechowe musi być pyszne. A po co ten syrop? Chodzi o to, że to taki ala napój czy o to że po prostu jest lepsze słodkawe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu nam bardziej smakuje takie lekko słodkawe:-), ale jak piję w kawie czy herbacie to nie czuć tej słodyczy. Tylko jak się pije samo:-)

      Usuń
  6. Produkty mleczne lubię bardzo, ale samego mleka nigdy nie lubiłam. Nawet nie mogę go wąchać...ale szczerze przyznaję - migdałowe i kokosowe muszę spróbować! :)
    Uściski Olimpio :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię migdały, musze wypróbować przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Olimpio, jestem w szoku:-) Chętnie skosztowałam. Nie pozostaje nic innego jak zrobić takie mleko;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne po prostu!
    Wypiłabym od razu...

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny pomysł. Uwielbiam migdały, więc chętnie bym wypiła :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety też mam problemy po mleku i to nie tylko żołądkowe, na szczęście masło mogę i czasem jogurt.
    W sumie okazuje się że mleko krowie jest da nas ludzi ciężkie do strawienia, a takie migdałowe brzmi nawet o niebo lepiej, nie mówiąc o smaku!:)
    Do tej pory eksperymentowałam tylko z owsianym, czas na coś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też uwielbiam mleko i wszystkie jego przetwory, a od serów wręcz uzależniona jestem.
    Tyle, że mój organizm nie zawsze się z tego cieszy :):):)
    Próbowałam z mlekiem owsianym. Smakowało mi, ale pokusa jaką jest deska z serami sprawia, że nie umiem wyrzec się produktów z krowiego mleka.
    Przygotuję migdałowe mleko i migdałowy twarożek wg Twojego przepisu - mam nadzieję, że stanie się dla mnie zdrowym urozmaiceniem mojej diety.

    OdpowiedzUsuń