Google+ Pomysłowe Pieczenie: Świąteczna rolada z musem żurawinowym

poniedziałek, 15 grudnia 2014

Świąteczna rolada z musem żurawinowym

idealna



 Zacznę od tego, że to moja pierwsza rolada jaką zrobiłam i nieskromnie muszę powiedzieć, że lepszej nie jadłam. Mój mąż również był pod wielkim wrażeniem bo to jeden z jego ulubionych wypieków. Nie wierzyłam w swoje możliwości i najczęściej kupowałam gotową roladę, ale dzisiaj podjęłam wyzwanie i udało się. Rolada jest delikatna, nie zapycha, nie jest sucha, lekko wilgotna i idealnie zbalansowana smakowo. Mus z żurawiny nadaje roladzie iście świątecznego klimatu, krem z jego wykorzystaniem jest rewelacyjny. Nic dodać nic ująć musicie sami upiec i spróbować. I z ręką na sercu, zrobienie rolady to nic trudnego:-)






Składniki na roladę: 

5 jajek, żółtka i białka oddzielnie

1/2 szklanki cukru

1 łyżka gorącej wody

25 g margaryny Palma w złotym opakowaniu ( Bielmar ), roztopionej

2/3 szklanki mąki

1 łyżeczka proszku do pieczenia

szczypta soli

1 łyżka cukru pudru


Mąkę z proszkiem przesiewamy przez sitko.
Żółtka umieszczamy w misie miksera, wsypujemy cukier i końcówką do ubijania białek, ubijamy ok 5 minut na jasną i puszystą masę. Dodajemy łyżkę gorącej wody i roztopioną margarynę palmę. Całość ubijamy jeszcze 1 minutę. Następnie w dwóch turach wsypujemy mąkę i delikatnie łączymy ją z masą jajeczną. Masę przekładamy do miski. 
Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywno a następnie delikatnie w 2 turach łączymy z masą jajeczną. Tak przygotowane ciasto przekładamy na prostokątną blaszkę o wymiarach 26 x 32 cm wyłożoną papierem do pieczenia. Ciasto równomiernie rozprowadzamy na blaszce a następnie wkładamy do nagrzanego do 180 st C piekarnika. Pieczemy przez 12 minut do momentu aż ciasto lekko się zarumieni. 
Upieczone ciasto wyjmujemy z piekarnika, i pozostawiamy do lekkiego ostygnięcia na 2 minuty. Następnie przenosimy na papier do pieczenia posypany cukrem pudrem odwracając je, tak by spód był górą. Przy pomocy papieru, jeszcze ciepłe ciasto zwijamy w roladę, zwinięte i w papierze pozostawiamy na 5 minut. Po tym czasie ciasto odwijamy, usuwamy papier, ciasto ponownie zwijamy, przykrywamy czystą ściereczką i pozostawiamy do całkowitego ostygnięcia. Dzięki temu zabiegowi rolada nie popęka podczas zwijania z kremem w środku. W tym czasie przygotowujemy krem.


Składniki na krem:

250 g serka mascarpone

300 ml śmietany kremówki

1 łyżka cukru pudru

mus żurawinowy z tego przepisu ( cały )

Dodatkowo do dekoracji beziki i cukier puder



Serek mascarpone, śmietanę i cukier puder umieszczamy w misie miksera i na średnich obrotach ubijamy na lekki krem. Dodajemy łyżkę musu żurawinowego i delikatnie mieszamy. 

Złożenie rolady:

Ostygniętą roladę delikatnie rozwijamy i wykładamy na nią krem pozostawiając wolny brzeg ( ok 2 cm ) z każdej strony. Na krem rozprowadzamy mus żurawinowy. Następnie zwijamy ciasto ponownie w roladę. Wierzch dekorujemy pokruszonymi bezikami i posypujemy cukrem pudrem.










Ciasta czy ciasteczka?







10 komentarzy:

  1. Wygląda pięknie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealna!
    Z żurawiną musiała smakować bajecznie :)
    Moje rolady zawsze się rozjeżdżają...

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepięknie wygląda ta rolada!

    OdpowiedzUsuń
  4. Rolady to ja uwielbiam, choć jeszcze nigdy jej nie robiłam, raczej kupuję :)) Twoja wygląda rewelacyjnie...

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękna :) Ja sam też nie robiłam jeszcze rolady (tylko bezową)!

    OdpowiedzUsuń
  6. Olimpio powalająco wygląda ta Twoja rolada :) Chętnie bym ją zobaczyła na swoim wigilijnym stole :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń