Google+ Pomysłowe Pieczenie: Sałatka z kurczakiem i granatem

poniedziałek, 5 stycznia 2015

Sałatka z kurczakiem i granatem

Pyszna i pożywna




 Ciąg dalszy sałatkowej uczty. Tym razem coś bardziej konkretnego bo i z kurczakiem i z niepaloną kaszą gryczaną oraz odrobiną pęczaku. Pierś z kurczaka można ugotować na parze lub upiec na grillu, ma być soczysta i mięciutka. Do zrobienia dressingu użyłam melasy z granata, ale można ja zastąpić sokiem. 
Uwierzycie, że liście sałaty są z mojego przydomowego ogródka:-)? mróz im nie straszny jak widać:-)


Składniki:

1/2 szklanki niepalonej kaszy gryczanej

2 łyżki pęczaku

1 i 1/2 szklanki wody

1/2 łyżeczki soli

1 pierś z kurczaka, ugotowana lub upieczona

1 owoc granatu

1 mała cebulka

Kaszę i pęczak płuczemy na sicie a następnie przekładamy do garnka i zalewamy wodą, dodajemy sól i gotujemy na średnim ogniu do momentu aż kasza wchłonie całą wodę. Po ugotowaniu garnek z kaszą przykrywamy pokrywką a następnie owijamy garnek ściereczką i pozostawiamy na 25 minut. 
Kaszę wysypujemy na talerz, na niej układamy plasterki kurczaka, posypujemy drobno posiekaną cebulką i pestkami granata. Całość polewamy dressingiem.

Składniki na dressing:

2 łyżki melasy z granata / lub 2 łyżki soku z granata

1 ząbek czosnku

1 łyżka syropu z agawy

1/4 szklanki oliwy

sól i pieprz do smaku

Wszystkie składniki dokładnie mieszamy w miseczce.


Niskokaloryczny styczeń

9 komentarzy:

  1. Jadłabym moja Droga, bo kolorowe jedzenie jest bardzo bliskie mojemu sercu i mojej estetyce, zresztą... wiesz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie! :) A jak apetycznie wygląda... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna i kolorowa! Uwielbiam takie sałatki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała! Świeża i kolorowa :-)!

    OdpowiedzUsuń
  5. Olimpio, genialny przepis , tym bardziej,że składniki mam w lodówce i jakby czekały na pomysł, dzięki wielkie. Będzie bez pęczaku, ale myślę,że nie sprofanuję Twojego pomysłu.Pozdrawiam noworocznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie !

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń