Google+ Pomysłowe Pieczenie: Koktajl z owocami granatu

środa, 19 kwietnia 2017

Koktajl z owocami granatu

na przywołanie wiosny:-)



 I gdzie ta wiosna ja się pytam? Zmęczona już jestem  kurtkami, swetrami i butami, niby wszystko już pochowane, a jednak wciąż po coś muszę otwierać tą zimową szafę. Bez ogrzewania wieczorem też nie da rady bo zimno i pod kocem trzeba siedzieć. Nie lubię narzekać, ale no ileż można, przecież to koniec kwietnia, za moment weekend majowy, który zawsze kojarzy mi się z ciepłem;-). A jeśli mowa o weekendzie majowym, to pamiętam jakieś naście lat temu właśnie w tych pierwszych dniach maja jeździłam z przyjaciółmi na Rajd Świętokrzyski, co to były za czasy. 3 dni łażenia po górach, spanie w stodołach na sianie u wioskowych gospodarzy, mycie się w misce zimnej wody, ogniska do późnej nocy, tony opowiedzianych historii i litry wypitego piwa tudzież wina:-). Trochę się rozmarzyłam, ale dobrze, że są wspomnienia, one zawsze rozgrzeją myśli i serce:-)
Koniec marudzenia czas na przepis, a dzisiaj będzie coś prostego i pysznego. Kolejna wersja koktajlu, który uwielbiam. Połączenia granatu z kokosem jest pyszne, do tego kostki lodu w których zamrożone są owoce granatu dają super efekt wizualny:-), koktajl idealny dla gości. 
Choć trochę zimowy ten mój koktajl to mam nadzieję, że uda mi się przywołać nim wiosnę:-)



Składniki:

1 granat

200 ml świeżego soku z granatu

125 g szklanki jogurtu kokosowego

200 ml mleka kokosowego

2 małe banany

3 łyżeczki posiekanych pistacji

Owoc granatu dokładnie myjemy i osuszamy papierowym ręcznikiem. Owoc nacinamy poprzecznie i następnie rozrywamy na pół. Bierzemy jedną połówkę i nad miską, uderzamy w skórkę granatu drewnianą łyżką. Owoce powinny z łatwością oderwać się od skórki. Tak samo postępujemy z drugą połówką. 
Do foremek na lód wlewamy wodę lub sok z granatu rozcieńczony z wodą i w każdą wkładamy po kilka owoców granatu. Foremki wstawiamy do zamrażalnika na 5 godzin.

Sok z granatu, jogurt, mleko, banany ( można dodać miód ) umieszczamy w blenderze i miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji. Koktajl przelewamy do szklanek, dodajemy kostki lodu i posypujemy posiekanymi pistacjami.

Smacznego:-)









4 komentarze: