Google+ Pomysłowe Pieczenie: Hummus idealny

czwartek, 31 sierpnia 2017

Hummus idealny

z warzywami



Kto z Was lubi hummus? Ja jestem od niego uzależniona i praktycznie każdego dnia coś z nim jem. Moim ostatnim odkryciem jest kanapka z hummusem i suszonymi pomidorami z oliwy, pyszność. Często jem go na obiad razem z pieczonymi warzywami i muszę przyznać, że wersja z pieczonymi, kolorowymi burakami jest fantastyczna. Dzisiaj podam Wam przepis, który uważam, że jest tak dopracowany, że lepszego nie znajdziecie. Jeśli więc lubicie hummus z lekkim uderzeniem:-), to jest to przepis dla Was.





Składniki



500 g cieciorki z puszki

75 ml wody z cieciorki

120 g pasty sezamowej ( tahini )

4 ząbki czosnku

2 plasterki cytryny bez skórki


1 łyżeczka soli

1 papryczka chili

20 ml oliwy z oliwek



Wszystkie składniki umieszczamy w misie blendera ręcznego* i miksujemy do otrzymania gładkiej konsystencji. Można dolać więcej wody po cieciorce jeśli hummus będzie zbyt gęsty. 



*Do zmiksowania hummusu użyłam blendera Braun MQ9087 KLIK który idealnie i szybko wszystko zmiksował.

Hummus podajemy z ulubionymi dodatkami jak świeże lub pieczone warzywa oraz z chlebem typu pita 




Wpis powstał we współpracy z firmą Braun










5 komentarzy:

  1. Olimpio, cudowne zdjęcia... :)))
    Nie jestem humusową fanką. Czytałam kiedyś, że najlepszy hummus jest z gotowanej ciecierzycy, a nie z puszki. Jakie Ty masz doświadczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Alu, wolę ten z gotowanej ciecierzycy, namoczonej dzień wcześniej, ale ostatnio nie mam czasu więc korzystam z puszkowych, więc jak najbardziej polecam tą ugotowaną samemu:-)

      Usuń
    2. No własnie, puszki to duża wygoda :))
      Uściski!

      Usuń
  2. Kiedyś nie przepadałam za hummusem, ale teraz bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też bardzo lubię humus, a zwłaszcza taką ostrzejszą wersję ale niestety musiałam wykluczyć strączki z diety :)

    OdpowiedzUsuń